Svou zdravotní pojišťovnu chce změnit 10 procent Slováků, nejvíce klientů získá Dôvera

2 years ago

Zdravotní pojišťovnu na Slovensku může každý změnit do konce září 2022. Necelé čtyři měsíce před tímto termínem vyjádřilo úmysl změnit pojišťovnu 10 procent Slováků a Slovenek. Odejít ze své pojišťovny plánují nejčastěji pojištěnci Všeobecné zdravotní pojišťovny. Nejvíce nových klientů by mohla získat pojišťovna Dôvera. Uvádí to průzkum agentury NMS Market Research, který se uskutečnil na vzorku 1 000 respondentů z celého Slovenska během 3. až 7. května.

Každý desátý z dotázaných Slováků vyjádřil svůj záměr změnit letos svou zdravotní pojišťovnu. Dalších 14 procent ještě váhá. Zdravotní pojišťovnu mají v plánu měnit častěji muži v porovnání se ženami (52 procent), lidé ve věku od 25-34 let (16 procent) či obyvatelé Banskobystrického kraje (16 procent). U starších věkových generací (nad 45 let) je častější váhání, zda zdravotní pojišťovnu vyměnit nebo ne.

Pojistníci si pochvalují příspěvek na zubní ošetření

Nejčastěji svůj záměr vyměnit zdravotní pojišťovnu vyjádřili klienti Všeobecné zdravotní pojišťovny (VšZP). Zároveň se mezi jejími klienty nachází největší podíl váhavých, respektive těch, kteří se ještě nerozhodli, zda budou nebo nebudou měnit pojišťovnu. Klienti VšZP tvoří 56 procent z těch, kteří mají v plánu vyměnit letos zdravotní pojišťovnu. Aktuální pojištěnci VšZP, kteří plánují změnu pojišťovny, ve více než polovině případů uvažují o Dôveře. Mezi klienty Union se častěji uvažuje o výměně za VšZP. Mezi pojištěnci Dôvery, kteří chtějí z ní odejít, je srovnatelný podíl těch, co zvažují ostatní dvě pojišťovny, případně ještě nejsou rozhodnuti.

Kromě široké sítě smluvních lékařů si klienti pochvalují především příspěvek na zubní ošetření. Lidé si obecně nejvíce pochvalují, pokud jejich zdravotní pojišťovna má širokou síť smluvních lékařů (51 procent). Oblibě se těší také příspěvek na zuby, který vyhovuje 41 procent klientů.

Různí klienti mají různé preference benefitů. Obliba benefitů je závislá především na pohlaví a věku klientů. V rámci kampaně by se proto zdravotní pojišťovny měly zaměřit na jednotlivé skupiny obyvatel a přizpůsobit komunikaci jejich potřebám.

„Ženy přirozeně zajímají častěji benefity, které mohou uplatnit při ošetření všech členů rodiny – tedy příspěvky na zubní ošetření, na brýle či na doplňky pro děti. Starší generace se zase na benefity až tak nedívají. Prioritou je, aby pojišťovna měla širokou síť smluvních lékařů. U nejmladších zase pojišťovny zabodují především slevami,“ doplňuje výsledky průzkumu Denisa Lakatošová z NMS Slovakia.

Otevřít článek